0042(030) Nikola Kołodziejczyk Orchestra – Chord Nation

0042<span style='color:#CE0F69;'>(030)</span> Nikola Kołodziejczyk Orchestra – Chord Nation
Ilość:
  • Benny Brown - pierwsza trąbka
  • Erwin Żebro - trąbka
  • Oskar Torök - trąbka
  • Štěpánka Balcarova - trąbka
  • Paweł Niewiadomski - puzon
  • Marcin Wołowiec - puzon
  • Mateusz Łysoń - puzon
  • Mateusz Mendyka - puzon basowy
  • Ewelina Serafin - flet
  • Mariusz Pędziałek - rożek angielski
  • Szymon Kamykowski - saksofon sopranowy
  • Dawid Główczewski - saksofon altowy
  • Przemysław Florczak - saksofon tenorowy
  • Marek Pospieszalski - saksofon tenorowy
  • Grzegorz Grzeszczyk - klarnet basowy
  • Alicja Sierpińska - pierwsze skrzypce
  • Leszek Dzierżęga - skrzypce
  • Wojciech Witek - skrzypce
  • Marta Sołek - wiolonczela
  • Marta Gabriela Nagawiecka - wiolonczela
  • Gabriela Gąsior - śpiew
  • Bartek Pieszka - wibrafon
  • Maciej Szczyciński - kontrabas
  • Michał Bryndal - perkusja
  • Nikola Kołodziejczyk - dyrygent

Suita koncertowa Chord Nation powstała głównie dzięki naiwności, odwadze i braku perspektywicznego myślenia. Było coś prawdziwego w tworzeniu bez oglądania się na ograniczenia - w czasie szalejącego kryzysu ekonomicznego - w dźwiękach, które powstały nie z uwagi na niskie koszty przyszłych tras koncertowych i nie zostały podpudrowane i uproszczone, aby zwiększyć sprzedaż płyt. Jestem przekonany, że muzyka to gra zespołowa, a stworzenie zespołu takich rozmiarów jak ten, ma wszelkie znamiona budowania społeczności posiadającej swoje wewnętrzne odniesienia, język i system wartości. A jako że społeczności zyskują na wewnętrznym zróżnicowaniu pozwoliłem sobie zaprosić muzyków z 3 różnych krajów, o trzech różnych spojrzeniach na muzykę - klasycznym, mainstreamowym, oraz free-jazzowym. Dlatego suita nazywa się Chord Nation. Jako utwór koncertowy z założenia miał on być wysłuchiwany w całości. Dziś bardzo trudno spotkać takie podejście do słuchania muzyki, lecz warto pamiętać, że niektóre użyte tu zabiegi kompozytorskie zależą od kolejności słuchania.
(Nikola Kołodziejczyk)

Ta muzyka wywarła na mnie ogromne wrażenie. Jest pełna mocy i uczucia, kreatywna, skomplikowana... nadzwyczajna. Są w niej cudowne struktury kompozycyjne i oryginalne idee muzyczne. Bardzo, bardzo mi się podoba.
(Maria Schneider)