0086(056) Dys Jörgensmann Marcus - Elements In Candor

0086<span style='color:#CE0F69;'>(056)</span> Dys Jörgensmann Marcus - Elements In Candor
Ilość:
  • Michael Marcus - klarnety: Bb & A
  • Theo Jörgensmann - klarnet Bb
  • Krzysztof Dys - fortepian
  • Andrzej Święs- kontrabas
  • Krzysztof Szmańda - perkusja

Album Dys Jörgensmann Marcus Elements In Candor jest efektem międzynarodowej i międzypokoleniowej współpracy, której pomysłodawcą jest Dom Wydawniczy For Tune®. Na płytę złożyły się kompozycje wszystkich muzyków. To bardzo wyrafinowana, awangardowa opowieść, o ogromnym ładunku emocjonalnym. Muzykom udaje się stworzyć niezwykle barwne (pomimo ujednoliconej barwy instrumentów solowych) obrazy muzyczne, gdzie trudno przeprowadzić typowe dystynkcje na solistów i sekcję rytmiczną. Muzycy z ogromną łatwością wymieniają się rolami i uzupełniają. Choć jest to muzyka improwizowana i chwilami ekstatyczna, urzeka forma, w jaką została ubrana.

Michael Marcus (ur. 1952) – amerykański klarnecista, który na przestrzeni lat współpracował i nagrywał z czołowymi reprezentantami światowej sceny jazzowej. Pośród nich znaleźli się: Eddie Henderson, Antoine Roney, Reggie Workman, Nasheet Waits, James Carter. Od swego debiutu fonograficznego w 1991 roku uczestniczył w ponad 35 nagraniach.

Theo Jörgensmann (ur. 1948) – klarnecista pochodzący z Niemiec. Uważany za jednego z najznamienitszych współczesnych improwizatorów i wirtuozów tego instrumentu. W swojej twórczości łączy nastrojowy, kameralistyczny jazz z wrażliwością typową dla modalnego hard bopu. Ze swoim kwartetem koncertował w Ameryce Północnej, występował na Montreal Jazz Festival, współpracował z Kenny Wheelerem.

Krzysztof Dys Trio tworzą znakomici muzycy – przedstawiciele tzw. młodego pokolenia polskich jazzmanów - którzy współpracują ze sobą na różnych płaszczyznach już od kilkunastu lat. Krzysztof Dys (fortepian), Andrzej Święs (kontrabas) i Krzysztof Szmańda (perkusja) tworzą zespół, który funkcjonuje jak jeden organizm, w którym panuje homeostaza i harmonia. Jednocześnie ich muzyka generuje skrajne emocje, które zderzają się ze sobą w mózgu słuchacza, powodując nowe doznania i odblokowując obszary jeszcze nieodkryte. Głównym filarem ich muzyki jest Czas, który, jak się okazuje, sam w sobie może być wielowymiarowy.